Notbremsassistent

  • In der Stadt ist 1 schon zuviel... Da fehlt mir die "virtuelle Abschleppstange" ;)

    seit dem 27.5.2020 e-Niro Spirit 64kWh Graphit mit Leder,MY2020, hergestellt am 4.3.2020
    Go-e Charger

    vorher D- MY 2017 HEV Spirit
    Xiaomi Mi 10 Lite 5G.....PV Anlage 4,68kWp seit 10.3.2007
    pMY 64 test

  • Folgend ein Auszug aus der Beschreibung des AEB. Eine Kollisionsvermeidung ist nicht garantiert.



    Description


    AEB system is designed to help avoid a potential collision or reduce its impact when drivers applies inadequate, delayed or no brakes at all to avoid a collision.


    The system detects the risk factors on the road by using the frontal impact sensor and warn the driver and activate the emergency brake to prevent collision or reduce collision speed.


    The following is the system control process

    1. Detect preceding vehicles (pedestrians) and analyze the data (CAN comm.) by using the radar sensor of the Smart Cruise Control System (SCC) and the camera sensor of Lane Departure Warning System (LDWS).


    2. Confirm the object to be protected by AEB system (vehicles and pedestrians) by using the analyzed data.


    3. Calculate the speed reduction depending on the speed, distance, existence or nonexistence of preceding vehicle.


    4. Report the "required speed reduction" to Vehicle Dynamics Control (VDC) (CAN Comm.)


    5. VDC performs automatic control after calculating the required torque to achieve "required speed reduction" (CAN Comm.).

    seit dem 27.5.2020 e-Niro Spirit 64kWh Graphit mit Leder,MY2020, hergestellt am 4.3.2020
    Go-e Charger

    vorher D- MY 2017 HEV Spirit
    Xiaomi Mi 10 Lite 5G.....PV Anlage 4,68kWp seit 10.3.2007
    pMY 64 test

  • Ist das eigentlich richtig das sich die Warnblinkanlage - nach erfolgter starker Bremsung - nur über den Warnblinkerschalter wieder deaktivieren lässt ?

    Kia Niro HEV "Spirit" EZ 2/17 - Oceanblau - P1/4/5 - Leder grau - Sommer Brock B32 Himalaya Grey Front poliert 7,5 x 19" ET 49,5 Hankook Ventus Evo 2 225/40 R19" - Winter Kia Rad G 5F40 AK100 7,5 x 18" ET 50 mit Nokian WR D4 225/45 R18"

  • Danke für die Informationen. Auf den Crashtest-Videos sieht es in der Tat eindrucksvoll aus, ich verstehe aber, dass KIA das, schon allein aus Versicherungsgründen niemals garantieren würde.

  • Folgende Einschränkungen sind zu beachten:



    1) When you drive at 80km/h or faster, the system does not go to step 3(Activate emergency brake when a collision is imminent) of emergency braking.


    Full auto braking is not available.


    2) While driving at 80km/h or slower on a straight or slightly curved road, the system performs three steps after issuing a warning.


    But a collision may occur at 30km/h or faster depending on the road conditions.


    3) While driving at 80km/h or slower on a straight or slightly curved road, after a visual and vocal warning, AEB is activated to reduce the vehicle speed.


    4) At 80km/h or faster, it's impossible to avoid a collision. Offset should be less than 50%.


    5) AEB does not work on the vehicles backing up or resisting.


    6) At 70km/h or faster, it does not respond to pedestrians.

    seit dem 27.5.2020 e-Niro Spirit 64kWh Graphit mit Leder,MY2020, hergestellt am 4.3.2020
    Go-e Charger

    vorher D- MY 2017 HEV Spirit
    Xiaomi Mi 10 Lite 5G.....PV Anlage 4,68kWp seit 10.3.2007
    pMY 64 test

  • Die „normal“-Versionen haben ja nur den Bremsassistenten „BAS“. Kann mir jemand den genauen Unterschied erklären? Wenn man sich die Videos von Kia anschaut, sieht es sehr ähnlich aus. Warnmeldungen kommen ja anscheinend bei beiden Systemen. Ich habe dazu nichts gefunden.

    Kia Niro Vision HEV, ozeanblau, MJ 2018, keine Zusatzpakete

  • das "einfache" System funktioniert nur über die Bilderkennung der Kamera.

    seit dem 27.5.2020 e-Niro Spirit 64kWh Graphit mit Leder,MY2020, hergestellt am 4.3.2020
    Go-e Charger

    vorher D- MY 2017 HEV Spirit
    Xiaomi Mi 10 Lite 5G.....PV Anlage 4,68kWp seit 10.3.2007
    pMY 64 test