Technische Probleme, Starterbatterie
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Your last post is number 30, dr205!
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Mal sehen ob die Niros die ab Jänner 2017 gebaut werden und wurden und für den Österreichischen und Deutschen Markt bestimmt sind, diesen Schalter auch haben.
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@laun3006 cooles Teil. Zum Anschubsen bestimmt ausreichend. Da ich aber immer mal Starthilfe geben darf, würd ich mir sowas holen. Da habe ich meinen portablen USB C Quick-Charger gleich mit drin.
Gibts aber mit Sicherheit auch bei altenativen Onlineanbietern oder im Fachhander vor Ort.
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Looks as if Niro (and Ioniq) for the US market doesn´t have the 12V battery....... and that could be the reason why they have the 12V reset switch.
This Ioniq owner comments on the "flat-battery-problems" in Europe:
"I'm glad we shouldn't have this problem in the U.S. No 12v lead-acid battery here. All of the vehicles' 12v functions are somehow wired to a segmented off partition of the hybrid/EV battery. There's even a button to push to "jump start" your own battery by having juice flow from the main battery. I saw this when I test drove the Kia Niro here as well. Not sure of its usefulness as I don't understand how a part of the main battery can charge the other part. If the 12v piece fails, wouldn't there also have to be a problem with the main?"
http://www.ioniqforum.com/foru…/2737-battery-flat-4.html
The first reports about the Niro I read in early 2016 said that it didn´t have a separate 12V-battery.
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Ja, hab auch so einen Bericht gelesen aber auf den Fotos sieht man hinten rechts den Batterie Deckel inclusive Luftschlitzen??
Muss nix bedeuten, is aber komischhttp://www.motortrend.com/news…017-kia-niro-hybrid-cargo
http://www.motortrend.com/news…d-cargo-area-seats-folded -
In diesem YouTube Video aus den USA kann man die fehlende 12 Batterie sehr schön sehen!
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Ja, hab auch so einen Bericht gelesen aber auf den Fotos sieht man hinten rechts den Batterie Deckel inclusive Luftschlitzen??
Muss nix bedeuten, is aber komischhttp://www.motortrend.com/news…017-kia-niro-hybrid-cargo
http://www.motortrend.com/news…d-cargo-area-seats-foldedAnd no 12v reset switch on the third picture in the first link........
This is becoming i real mysteryEdit: I just noted that those links/pictures are dated 11 feb 2016 - about the time I read about the Niro not having a 12V battery!
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Zur Batterie - vielleicht klärt das die Sache etwas auf:
Something new
A unique aspect of the Niro is that instead of using a regular 12-volt battery for starting the car and powering the accessories, Kia decided to install a small lithium-ion battery underneath the rear seat, alongside the hybrid system’s 1.56-kWh battery pack. If the small battery runs out of juice, the owner can simply press on a dash-mounted button labeled BATT RESET, and the bigger battery will transfer a portion of its energy to the smaller one.
http://www.guideautoweb.com/en…ia-niro-the-troublemaker/ -
Also könnte man vermuten:
EU - 12V Batterie, Schlitze in Kofferraumverkleidung, kein Starthilfeknopf
US - Lithiumpack, keine Schlitze, StarthilfeknopfVielleicht wurden in den Berichten nicht immer die für den Markt vorgesehenen Testfahrzeuge oder welche der Vorserie verwendet.